maandag 22 augustus 2011

Een eigen natuursteenzaagmachine

"Nee die verhuren we niet meer. Het is zo'n groot ding en als het dan niet verhuurd wordt, dan halen ze hem uit de verhuur. Maar daar heeft u niets aan." Het meisje van Gamma is vriendelijk, en slaat de spijker op zijn kop. Ik zie Wouter balen.
Voor mijn gevoel tegen beter weten in lopen we naar de gereedschapafdeling. Daar staan zaagtafels waar het niet mee kan. "Maar als we hier nou een ander blad in doen?" We lopen op en neer tussen de zaagbladen en -tafels. We denken dat het kan, vermoeden dat het niet kan, we willen hem toch wel nemen, twijfelen aan de capaciteit, 'we kunnen het toch proberen', vragen ons af of het wel veilig is, lopen met lege handen naar de uitgang, en besluiten natuurlijk om hem toch te kopen. Inmiddels is de rust weergekeerd. Het afgelopen uur klonk een snerpend geluid als muziek in mijn oren. Het werkt. De machine is van het merk Ferm. Het zaagblad, een groot uitgevallen diamanten cd, niet van het merk Stoer.
Het is nog de vraag of het ook lukt om de tegels precies over de diagonaal te zagen. Een heuse cliffhanger.

Een nieuwe zaagmachine moet je goed verzorgen

1 opmerking:

  1. Ik ken het. Ik liep onlangs ook door de Gamma op zoek naar een tegel zaag/snijder.
    Vooral de achtergrond muziek bij de Gamma is een hel om een goede keus te maken.
    Ik heb hem uiteindelijk (nog) niet gekocht. Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen want ik moet nog aardig wat tegels (diagnonaal) zagen/snijden voor de badkamer.
    Groet, Sijmen

    BeantwoordenVerwijderen