zaterdag 20 augustus 2011

Geen nieuw zolderraam

Het enige raam met dubbel glas dat we hebben, was zo lek als een mandje. Het zijn eigenlijk twee ramen, openslaande stolpramen. Bij een goede regenbui druipt het water naar beneden en maakt strepen op de achtermuur van de toekomstige logeerkamer. Onze potentiële klussenman had laten weten dat nieuwe ramen zo'n 600 euro zouden kosten. Euro's genoeg om mijn vader te vragen of dat een redelijke prijs is. Hij gaf geen rechtstreeks antwoord op die vraag, maar verklaarde: "Ik kan er geen nieuwe van maken, maar ik weet zeker dat ze niet meer lekken." Waarmee het antwoord op de vraag, en de invulling van dit klusweekend gegeven waren.
Hij heeft er wat op moeten 'prutsen', en ik heb hem zelfs horen vloeken (wat altijd raar voor me blijft: vloeken mag niet namelijk), maar het zit dicht. Er moet nog wat overtollige kit worden weggesneden en op andere plaatsen worden aangevuld, en er moet nog wat gegrond, geplamuurd, geschuurd en gelakt worden (zucht, dat dan weer wel), maar het lekt niet meer. Omdat mijn vader ze gemaakt heeft. En mijn papa kan alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten